فروشکده

اینجا در مورد بازاریابی و فروش گپ میزنم

۱۲ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

۳۰
آذر

یکی از عوامل مشکلات برخی جوانان علاوه بر مسائل اقتصادی عدم اگاهی به مهارتهای فروش است.

انقدر مهارتهای فروشندگی مهم است که باید گفت از مهد کودک اموزش بدیم .

جوانی هست که با گذراندن شش ماه اموزش کامپیوتر درامد ملیونی پیدا کرده و جوانی دیگر دکتری کامپیوتر در فقر بسر میبرد.

مهارت فروش اموختنی است

اولین تدبیر فروش اموزش دیدن است. کتاب خواندن دوره دیدن .شرکت در همایش ها .و جالبترین راهی که برایان تریسی در کتاب روانشناسی فروش گفته:تکرازر کار مردمان موفقاو میگوید:

اگر به تکرار کاری رکه مردمان موفق انجام میدهند بپردازیم حتما به نتیجه میرسید.

والدین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا

ادامه دارد......

  • منصوره زاهدی
۲۹
آذر

اگر فرض کنیم کسب وکار مان قفل شده و باز نمیشه باید دنبال کلید مناسب باشیم برای قفل ان

هر کاسبس برای کارش کلید مخصوصی دارد که با کسب و کار دیگری فرق دارد

کلید چی داره؟

دندانه

اما هر قفلی با کلید مخصوص به خودش باز میشه

این کافی نیست چالش های کسب و کار تمرکز دارد روی دندانه کلید ها

مثال:کاسبی که در بازاریابی قوی نشده ولی دز حسابداری قوی هست به اندازه کافی روی دندانه بازاریابی وقت نمیذاره پس ضعف در کسب و کارش ایجاد میشه لازم است وقت بیشتری را برای بازاریابی ووقت کمتر برای حسابداری بگذارد

یا مثلا روابط عمومی خوبی نداره پس بازهم چالشی بزرگ در کارش پیدا میشه

بهر صورت زبانه های کلید کسب و کار باید به اندازه کافی رشد کنند

اما نکته مهم

مهمترین قسمت ازین کلید زبانه بازاریابی است اگر خوب باشد باقی قسمت کار خوب پیش میره

قفل اگر باز نشه نا امیدی و شکست احساس میشه

ادامه دارد........

 

  • منصوره زاهدی
۲۸
آذر

ورودی های ذهن من طعام ذهن من هستند.فلینظر الانسان الی طعامه

مواظب طعام باشیم.دقت کنیم.

همنشین خوب انتخاب کنیم.

همانطور که تکرار ها باور می اورد برای پاکسازی باورهای منفی مثبت ها را تکرار کنیم.

تمام تلاش شیطان القای نداشته ها و ناسپاس کردن است.

لذا برخلاف کار این شیطان رجیم مهمترین کار را پیشنهاد میدهیم

و ان شکر گذاری است

شکر گذاری منجر به تغییر و به اصطلاح اکشن

چه موقعی اکشن است؟

زمانی که تمام وجود من مملو از شادی و نشاط شود.

باشکوهترین جلوه شکرگذاری نماز است.

لکن نماز ی که تغییر دهد.همانی که مثل رود انسان را شستشو میدهد.

فروشنده خوب در یمام مسیر کسب و کارش اگر شکرگذار نباشد رشد نخواهد داشت.

اولین و ساده ترین کار برای شکر توجه به داشته هاست

بنده تجربه جالبی را بیاد می اورم یک روز تمام دارایی هایم از اجناس فروشی را لیست کردم باور نکردنی بود .اصلا فکر نمیکردم چقدر سرمایه

داشتم و خبر نداشتم.

امکانات ناچیزی که داریم تا زمانی که دور افتاده بشن و بکار نیایند امکانات جدید هم دور ا.

فتاده میشن 

مصداق واضحتر با کمترین سرمایه میشود شروع کرد .

ادامه دارد.....       

 

 

  • منصوره زاهدی
۲۷
آذر

اساس تشکیل باور ها تکرار است.

بسیلری از کسانی که کسب و کارشان نمیچرخد نا خواسته عاشق فقر هستند.

رسالت تمام رسانه های دنیا بر این است که ما را از ثروتمندی بترساند.

افسار رسانه های دنیا دست شیطان است.شیطان وعده فقر میدهد و امر به گناه میکند.الشیطان یعدکم الفقر و یآمرکم باالفحشا,و الله یعدکم مغفرت منه و فضلا

باور وعده شیطان باعث گناه میشه.فضل خدا بخشش بی حساب خداست. خدا به فضلش وعده میده و شیطان عکس ان

مواظب ورودی های  ذهن باشید.تکرار ورودی های ذهن ما باورهای ما را تشکیل میدهد.

ادامه دارد..........

 

 

  • منصوره زاهدی
۲۶
آذر

بنظر می اید در دنیای امروزز هنوز بطور غیر رسمی برده داری هست

البته تفکر برده داری منجر به برده داری میشه

بردگی در اینجا یعنی چه؟

کسانی که توانایی ندارند که به اختیار خودشون امرار معاش کنند و دایم اتکا به دیگران دارند

همان به اصطلاح کارمند بودن و به اب باریکه راضی شدن

تولید کننده ای که بازار یاب نیست کسب و کارش رشدی ندارد تولید بدون فروش اصلا کسب و کار نیست

برایان تریسی :اگر در کسب و کارت بدون توقع کار کردی برای دیگران از جایی که فکر نمبکنی به تو روزی میرسه و این دقیقا در مبانی دینی ما بیان شده که حال اون فرد لا مذهب هم هست

بدون توقع مشتری برای دیگران بفرست

بدون توقع بفروش

اگر از حق خودت کوتاه اومدی برای اینکه مقابل تو اون فرد نفعی برسونه این خوب نیست کسب و کار رشد نمیکنه

پس این تلاش و جهاد میطلبد تا اینکه خداوند هم در عوض جهاد ما راهها را نشان دهد

والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا

برای رضای خدادیگران را پولدار کن

..................

  • منصوره زاهدی
۲۵
آذر

مهمترین گیر در هر کسب و کاری فروش است

اگر بازاریاب خوب باشیم باقی جنبه های کسب و کارمون هم خوب پیش میره

مشتری یابی

مشتری داری

و

..........

همه مهارتهای قابل کسب هستند که برای کسب انها تغییر لازم است

پس فروشنده ماهر دایم در تکاپوی تغییر است

.........

 

 

  • منصوره زاهدی
۲۴
آذر

بزرگترین خطر تهدید کننده مغز ما تغییر است

مغز به ما میگه جایی که الان هستی راحته همون جا بمون چون میترسه اگه تغییری رخ بدهد مرگ یا مصیبت یا ...بسرش بیاد.

دقیقا مثل وقتی اتش سوزی بشه انچنان دویدنی از ترس مرگ میکنیم که بعد از حادثه خورمون باورمون نمیشه

دو اصطلاح بنامهای اکشن و موشن داریم

اکشن :حرکت منجر به جابجایی

موشن:حرکت بدون جابجایی

مغز ما از اکشن فراری است و وقتی که نهایتا تسلیم حرکت میشه به سمت موشن میره نه اکشن

دلیل بسیاری از تنبلی های ما موشن ها هستند

شیطان دقیقا کارش موشن است

هر گاه فردی قصد جابجایی واقعی و یا بعبارت دیگر دنبال تغییر باشد غعال شده و بسوی موشنی مشابه اکشن سوق میدهد

استادم مثال جالبی میزند

روز عاشورا موشنها فعال بودند و مغزها را بجای رفتن به جنگ در رکاب مولی امام حسین علیه السلام به سوی حج یا هر جای مشابه با ان سوق دادند در کربلا نباش هر جا خواستی باش

ایا تغییری بزرگتر و حرکتی بزرگتر از جنگ دررکاب مولای ما بود؟

در اینده توضیح خواهیم داد

1:چه ارتباطی بین فروش و تغییر و عملکرد موشن مغز وجود داره

2::انظباط فردی چه ارتباطی با فروش دارد

با ما همراه باشید.............

 

  • منصوره زاهدی
۲۳
آذر

مغز ما اولویت مهمی دارد و ان حفظ حیات است

مغز ما حیات را مساوی تغییر نکردن تعریف کرده است

پس اولویت مغز مبارزه با تغییر است

تا جایی که جان دارد از تغییر اجتناب میکند

300 مکانیسم دفایی دارد برای این کار

ادامه دارذ.......

 

  • منصوره زاهدی
۲۲
آذر

به قول نویسنده معروف برایان تریسی

در میان هزاران عادت خوب برای موفقیت

انظباط فردی اگر نباشد هر کاره ای باشیم ارزوی موفقیت را به گور میبریم

انظباط فردی چیست؟

به قول اقای برایان تریسی

کاری را که باید انجام بدیم چه خوش داریم   ازون کار چه ناخوش همون وقت انجام بدیم

فرصت تفکر در انظباط فردی به مغز دادن ممنوع است

چرا؟

شاید از خودت بپرسی از تفکر مدح میکنند؟/؟

جواب :

هر چه تفکر در انجام کاری که باید انجام بشه بیشتر باشه

گزینه های بیشتری برای انتخاب پیش میاد.

افزایش گزینه های انتخاب تصمیم گیری را برای ما زمان بر میکند .درست مثل وقتی که داخل مغازه رفتی و میخواهی انتخاب کنی اگر بخواهیم اززبین دو نوع انتخاب کنیم بیشتر وقت میبره یا وقتی بخواهیم از بین 100 مورد انتخاب کنیم؟

ادمهای موفق برای انجام کاری که باید انجام بدهند فکر نمیکنند

همان موقع انجام میدهند...

در اینده عملکرد مغز موفق ها را بررسی میکنیم.

  • منصوره زاهدی
۲۰
آذر

تابحال فکر کرده اید ؟

همه به نوعی فروشنده ایم

بعضی کالا بعضی خدمات بعضی فکر و عقیده

ثروتهای جهان چه مادی چه معنوی حاصل نوعی بازار یابی و فروش است

پس ضروری است بدانیم «چگونه بفروشیم»

نصیحت پدر ،،کالا ،بها اعتماد و خریدار ،فرزند،وپدر ، فروشنده

مادری شکایت میکرد کسی خریدار حرفم نیست در خانه

زمانی که بلد نباشیم بفروشیم تولید چه فایده داره؟

مرگ تولیدات و خدمات و کالا وقتی است که فروش نباشد...........ادامه دارد.

 

 

 

  • منصوره زاهدی